Doorgaan naar inhoud
Facebook Instagram LinkedIn
Joyce Mol
  • Home
  • Over mij
  • Werk met mijUitvouwen
    • Losse sessie
    • Boekhoudboost
  • GRATIS
  •  
Joyce Mol

checklist voor je btw-aangifte.

Ben je ondernemer? Dan moet je over elk kwartaal je btw aangeven. Met deze checklist kun je zelf je administratie voorbereiden en vol vertrouwen je aangifte doen.

Download hier de gratis checklist!

    Met deze checklist…

    • Kun jij zelf je administratie bijwerken voor de btw-aangifte.
    • Mis jij geen deadlines en voorkom je een naheffing.
    • Voorkom jij de meestvoorkomende fouten in je aangifte.
    • Doe jij je btw-aangifte vol vetrouwen!

    Checklist voor je btw-aangifte!

    Direct in je mailbox.

    Niet ontvangen? Check dan even je spam. Je kunt je altijd weer uitschrijven.

      Mag ik even in jouw financiële brein kijken? 💸 Mag ik even in jouw financiële brein kijken? 💸  Je bent lekker aan het ondernemen, je doet wat je leuk vindt, en de klanten komen binnen. Maar… achter de schermen voelt het soms toch als chaos, vooral als we het hebben over je financieën. Je wilt groeien, maar je lijkt de cijfertjes maar niet op orde te krijgen, waardoor je niet weet welke investeringen je kan maken om te groeien met je bedrijf.  Ik ben mijn aanbod aan het verfijnen, en dat doe ik het liefst samen met jou.

Want ik wil precies weten:
Wat heb jíj nodig om financieel leiderschap te nemen in je bedrijf?  Want jij weet precies waar je tegenaan loopt in je cijfers:
✨ Het geld komt wel binnen, maar waar blijft het?
✨ Je boekhouding voelt als een blok aan je been.
✨ En écht overzicht? Nope. Alleen maar losse eindjes.  Herkenbaar? Dan is deze vragenlijst voor jou. 💛  Ik heb een paar vragen voor je, speciaal samengesteld voor ondernemers die voelen dat er financieel veel meer mogelijk is, maar nu vooral stress, ruis of chaos ervaren.  En om het extra leuk te maken?
Onder alle deelnemers verloot ik een plek in mijn gloednieuwe 1:1 traject t.w.v. €2.500! ✨  In dit traject werk ik 4 maanden met je samen. We brengen je cijfers helder in beeld, bouwen financiële rust in je bedrijf, en zorgen dat jij elke maand winst overhoudt én jezelf een fijn salaris uitbetaalt.  Wil je me helpen én kans maken?  👉🏼 Klik op de link in bio

👉🏼 Vul de vragenlijst in

👉🏼 En misschien zitten we binnenkort samen in een traject dat je kijk op geld voor altijd verandert  Dank je wel alvast, jouw input is goud waard! 💛
      Juni was een maand vol werk, genieten met vrienden Juni was een maand vol werk, genieten met vrienden en familie én… grote veranderingen in ons huis! ✨

Van fijn werken voor klanten, tot tijd voor vrienden en familie en natuurlijk: de verbouwing van onze keuken. Ik neem je mee in wat er allemaal gebeurde afgelopen maand.  En geloof me: scroll helemaal door tot het einde, want daar zie je het eindresultaat van onze nieuwe keuken 😍 (spoiler: ik ben verliefd).  Hoe was jouw maand? Waar ben je trots op? Laat het me weten in de comments 👇🏼
      Verdien je goed of voelt het alleen maar zo? 4 sig Verdien je goed of voelt het alleen maar zo?
4 signalen dat je financieel écht gezond onderneemt  Je bedrijf loopt lekker.
Je hebt klanten, je agenda zit vol en je omzet groeit.  Maar toch knaagt er iets.  Je weet niet precies wat er onderaan de streep overblijft.
Soms voelt het alsof je hard werkt, maar niets opbouwt.
Elke maand schuif je de administratie weer een beetje vooruit.  Je maakt wel geld over naar jezelf,
maar het is eerder "wat over is", dan een écht salaris.  En als de btw-aangifte komt, moet je in paniek spaarpotjes leegtrekken.  Je bent niet ‘slecht’ bezig.
Maar je weet ook niet of je écht goed bezig bent.  En dat zorgt voor onrust.  Je wilt geen ondernemer zijn die alleen maar omzet draait.
Je wilt geld overhouden. Je bedrijf snappen. Rust ervaren.  Maar hoe weet je of je op de goede weg zit?  Deze 4 signalen geven je duidelijkheid:
→ Je maakt winst
→ Je hebt een buffer (ook voor de belasting)
→ Je betaalt jezelf een vast salaris
→ Je weet wat er maandelijks in- en uitgaat  Kun je hier ja op zeggen? Dan zit je goed.
Twijfel je? Dan is het tijd voor overzicht en inzicht.  Want pas als je weet hoe je er écht voor staat, kun je gaan sturen.  Ik maakte een simpele checklist voor je:
“Hoe financieel gezond is jouw bedrijf?”  Loop ‘m in 5 minuten door en ontdek waar jij nu staat.
Gratis te downloaden via de link in bio 💛  Durf jij ’t aan?
      Als je vrijheid wilt, moet je financiële verantwo Als je vrijheid wilt, moet je financiële verantwoordelijkheid nemen (ook al voelt dat misschien als het tegenovergestelde)  Je begint voor jezelf omdat je vrijheid wilt.
Vrijheid om je eigen dag in te delen.
Te werken waar en wanneer jij wilt.
Geen vaste vakantiedagen, geen baas die over je schouder meekijkt.  Maar wat als die vrijheid... in de praktijk helemaal niet zo voelt?  Want ineens ben jij óók degene die moet zorgen dat de rekeningen betaald worden.
Dat de belasting op tijd geregeld is.
Dat je jezelf salaris kunt uitbetalen — en niet alleen als er toevallig geld overblijft.  En dat kan voelen als allesbehalve vrij.  Ondernemers vertellen me vaak dat ze ‘op gevoel’ werken.
Ze hopen dat het goed komt.
Zien wel wat er onderaan de streep overblijft.  Maar vrijheid zonder inzicht is eigenlijk gewoon onzekerheid met een mooi filter eroverheen.  Echte vrijheid begint bij grip.
Weten hoe je bedrijf ervoor staat.
Weten hoeveel je kunt investeren, wat je opzij moet zetten en wat je jezelf veilig kunt uitbetalen.  Niet om jezelf vast te zetten, maar juist om ruimte te creëren.  Daarom heb ik het Grip op je Cijfers ontwikkeld.
Geen droge cijfers of ingewikkelde termen, maar persoonlijke begeleiding.
Zodat je ook écht begrijpt wat er gebeurt in je bedrijf.  Het is niet saai. Het is niet ingewikkeld.
Het is de basis die je nodig hebt om als ondernemer vrij te kunnen zijn.
Om met vertrouwen keuzes te maken.
Om te kunnen genieten van het leven dat je zelf hebt opgebouwd.  Voel jij dat ook?
Dat het tijd is om de controle te pakken over je cijfers? Zodat je ruimte voelt in plaats van stress?  Stuur me een DM met “GRIP”
Dan plannen we samen een vrijblijvend gesprek.
      Wist je dat 7 op de 10 ondernemers te veel belasti Wist je dat 7 op de 10 ondernemers te veel belasting betalen?  Ik zal maar meteen met je delen waardoor dit komt: gemiste aftrekposten.  Logisch, want het zijn er een hoop.
Daarom deel ik er vandaag een aantal aftrekposten die veel ondernemers vaak vergeten 👉🏼  Wil jij zeker weten dat je geen geld laat liggen?
Plan dan een gratis inzicht call met me in.
We kijken samen naar je cijfers, en ik laat je zien waar jij belasting kunt besparen.  Reageer of DM “INZICHT”, dan deel ik mijn agenda met je 🫶🏼  *alle cijfers gelden voor de inkomstenbelasting 2025
      Dit is waarom ik na slechts 1 jaar in loondienst v Dit is waarom ik na slechts 1 jaar in loondienst voor mijn eigen weg koos.  Na een half jaar stage en één jaar loondienst, koos ik ervoor om het roer om te gooien.
Niet omdat ik loondienst verschrikkelijk vond.
Maar omdat ik wist: ik ga verhuizen naar Ecuador.  En ik wilde niet vertrekken zonder werkervaring op zak.
De praktijk leert je tenslotte véél meer dan alleen de theorie van een studie.  Dus werkte ik in loondienst én ging daarna als freelancer aan de slag.
Remote — voor een boekhoudkantoor.  Ik leerde ontzettend veel.
Over systemen, administratie en de cijfers áchter bedrijven.
Maar ik merkte ook: ik wil méér.  Ik wilde mensen zélf helpen.  En zo begon het.
Nooit gedacht dat ik ondernemer zou worden, ondanks dat het in m’n familie zit.
Het was geen droom van jongs af aan.
Sterker nog: had ik in Nederland gewoond, dan was het waarschijnlijk niet gebeurd.  Ondernemen gaf me iets wat ik in loondienst niet vond:
Vrijheid.  De vrijheid om naar Nederland te vliegen wanneer ik wil.
Om vrienden en familie te zien zonder vast te zitten aan 25 vakantiedagen.
De vrijheid om mijn eigen tijd in te delen — al betekent dat óók: zelf verantwoordelijkheid dragen.  Ook op vakantie.
Ook als het even tegenzit.  Inmiddels help ik andere ondernemers om hun cijfers te begrijpen.
Om structuur aan te brengen in hun administratie.
Zodat zij óók rust, grip en vrijheid ervaren.  Ik heb geïnvesteerd in cursussen, coaching, kennis.
En ik ben zó dankbaar dat dit pad bestaat.
Dat online ondernemen een optie is.  En dat ik deze keuze durfde maken.  Sta jij op het punt om voor jezelf te kiezen?
Of wil je jouw fundament stevig neerzetten?  Ik help je graag verder. Laten we samen kijken hoe we dit kunnen doen.
Reageer of DM “INZICHT”, dan deel ik mijn agenda met je 🫶🏼
      "Moet ik echt een zakelijke rekening openen?" Spoi "Moet ik echt een zakelijke rekening openen?"
Spoiler: ja. En hier is waarom.  Toen je net begon met ondernemen dacht je misschien:
“Ach, ik doe het wel even met mijn privérekening. Hoef ik niet weer een nieuwe rekening te openen.”
En eerlijk? Dat lijkt in het begin logisch.
Je hebt nog geen bergen omzet. Je denkt: waarom moeilijk doen?  Maar hier loopt het vaak mis, want na een paar maanden:
👉🏼 Komt geld binnen op je privérekening
👉🏼 Betaal je kosten soms van privé, soms van zakelijk
👉🏼 En weet je niet hoe je bedrijf ervoor staat  "Was dit nou een privé aankoop of een zakelijke kostenpost?"
En dat kost je niet alleen tijd, het zorgt ook voor onnodige verwarring (en stress).  Dit is wat een zakelijke rekening doet:
- Het scheidt jouw bedrijf van jou als persoon
- Je krijgt direct overzicht in wat er in- en uitgaat
- Je bouwt aan een professioneel en financieel gezond bedrijf
- En het maakt het makkelijker om jezelf salaris uit te betalen  Denk vooruit, niet achteraf:
Een zakelijke rekening openen is niet alleen slim, het is een keuze voor rust.
Voor overzicht. En voor groei.
Want je kunt pas écht sturen op je cijfers als die cijfers kloppen.  Zo gebruik je een zakelijke rekening slim…
Betaal al je zakelijke kosten via je zakelijke rekening en laat al je inkomsten hierop binnenkomen. Zet daarna geld apart voor btw, belasting en je eigen salaris. En koppel hem aan je boekhoudsysteem voor automatische verwerking  Sta je aan het begin van je onderneming? Of ben je al even bezig, maar nog met alles op één hoop?  Dan is dit je teken om het professioneel aan te pakken.
Stuur me een DM dan denk ik vrijblijvend met je mee.
      In 2 weken van stressen bij elke btw-aangifte naar In 2 weken van stressen bij elke btw-aangifte naar overzicht en rust in haar cijfers.  Ze zat midden in de groei van haar bedrijf.
Meer klanten, stijgende omzet, op papier ging het goed.
Maar achter de was het één grote chaos.
Facturen stonden verspreid, btw-aangifte betekende paniek en Excel was haar go-to, want Moneybird snapte ze niet  Ze had geen tijd om uit te zoeken hoe haar boekhoudsoftware werkte.
Dus bleef ze hangen in haar vertrouwde (maar onoverzichtelijke) Excel-bestand.
“Ik wist gewoon niet waar ik moest beginnen… dus deed ik het zoals ik het altijd deed.”  Tot ze instapte in het BoekhoudBoost traject.  Samen:
✅ Hebben we haar boekhouding overgezet
✅ Leerde ze wat ze wél en níet zelf moest doen
✅ En kreeg ze een duidelijke uitleg over hoe ze Moneybird voor haar kon laten werken  En ineens viel het kwartje:
“Oh… dus dit hoeft helemaal niet ingewikkeld te zijn?”  Nu kan ze:
- De btw-aangifte doen met eén klik.
- Direct kijken naar openstaande facturen.
- Haar cijfers begrijpen.  Wil jij ook meer controle over je cijfers?
Reageer of DM met ‘BOOST’  Dan kijk ik met je mee of het BoekhoudBoost traject passend voor je is.
      Volg mij op Instagram

      Volg mij op Instagram

      Voor tips over belastingen, administratie en meer.

      @joycemol.nl

      Algemene voorwaarden - © 2025 Joyce Mol - Theme by ANM Creative 

      Scroll naar boven
      • Home
      • Over mij
      • Werk met mij
        • Losse sessie
        • Boekhoudboost
      • GRATIS
      •  
      Facebook X Instagram
      Zoeken